Tuesday, March 2, 2010

Luahan rasa...dan doa...

Hurmmmmm....dah lama tak update blog...mmg x smpat nk update...sejak dah mula kerja, byk benda nak kena wat...nak kena tune life ke 'mode' yg lain plak...selama bkerja ni jugakla aku tgk perangai2 manusia yg smemangnya menarik dn unik utk kita 'observe'...perangai2 manusia ni jugak la yg mmbuatkan hidup kita jd lebih berwarna-warni...mcm colors of rangoli....dan perangai2 manusia yg berada sekeliling kita inilah yg dpt mengajar kita tentang baaaaaanyak perkara...byk betul tuh...huhuhuhuhu

Aku bersyukur krna tuhan dah mnjadikan aku sebaik2 manusia yg bernama Rohayu...lengkap dgn sebuah perjalanan hidup yg bermacam-macam walaupun aku baru 28thun di muka bumi ini...ada turun...ada naik...dan ada yg jatuh menjunam...semuanya aku dah lalui sehinggalah aku hidup ke hari ini...segala2nya mematangkan aku...mendewasakan aku..mendidik aku utk mnjadi seseorg yg cukup-cukup rasional...mnjadikan aku seorg yg tdk sceptical...mnjadikan aku seorg yg open-minded dlm batas2 trtentu...mnjadikn aku seseorg yg cukup2 memahami...terima kasih yg tak trhingga tuhan...

Aku sgt2 berharap...aku akan sntiasa berpijak di bumi yg nyata...aku sgt2 berharap tuhan akan sntiasa mnjadikan aku seorang insan yg lebih baik di hari2 yg mndatang...kdg2 aku takut...aku risau aku akan hanyut tnpa sedar...aku sgt mengharapkan tuhan sntiasa mnjaga dan mngawasi aku...sentiasa memandu aku ke jalan yg benar...

Dan...
Doa dan harapan aku lagi, org2 yg dekat dgn aku, org2 yg cuba mendekati aku, atau org2 yg pernah dekat dgn aku di masa lalu...tak kira siapa...tak kira baik atau buruk...moga sntiasa mndapat hidayah...rahmat dan kasih syg dari Allah s.w.t...hanya tuhan yg tahu bagaimana perasaan aku ketika ini...aku mendoakan segala yg baik2...AMIN...

Insyaallah...aku sntiasa berdiri di sini, cuba memahami, cuba mengerti dan cuba menyelami...

"La hau la wala kuwata illah...."
-tiada daya upayaku melainkan dgn izin Allah....

2 comments:

  1. insaf aku bace entry ko nih ayu....

    ReplyDelete
  2. Ye la farah...dah mcm2 aku lalu...dr zmn 'jahiliah' smpai la zmn skarang...bila trkenang2 balik yg dulu2, mcm2 prasaan aku...tp semuanya aku brsyukur...

    ReplyDelete